365일 하루에 한 문제씩

365 독해 292일째 날

문제

In Greek legend, the Palladium of Troy was a wooden image of a maiden about five feet high, which the god Zeus caused to fall down to Troy from heaven. (a) The prosperity of the city depended on it since the Trojans had been promised that Troy would not fall if it were kept in the city. (b) The proof of the promise was that, when Diomedes stole the image with the help of Odysseus, Troy fell. (c) In Roman legend, Aeneas rescued the image from burning Troy and took it to Rome, where it was treasured. (d) Troy has been excavated many times by archaeologists throughout history, who sought the legendary statue.

해설

논리적 흐름 파악

트로이의 팔라디온이라는 조각상에 얽힌 전설을 소개하는 글이다. 그리스와 로마의 전설을 차례로 설명한 뒤에 갑자기 조각상의 발굴에 대한 내용이 나오는 (d)는 글의 흐름상 어울리지 않는다.

그리스 전설에서, 트로이의 팔라디온은 제우스 신이 하늘에서 트로이에 떨어뜨린 약 5피트 높이의 나무로 만든 처녀상이었다. (a) 트로이 시의 번영은 그 조각상에 달려 있었는데, 트로이 사람들은 그것이 도시 안에 있는 한 트로이가 멸망하지는 않을 것이라는 약속을 받았기 때문이었다. (b) 그 약속을 입증하듯이 디오메데스가 오디세우스의 도움을 받아 그 조각상을 훔치자 트로이는 멸망했다. (c) 로마 전설에서는 아이네이아스가 불타는 트로이에서 그 조각상을 구하여 로마로 가져왔는데, 그것이 로마의 보물이 되었다. (d) 트로이는 역사를 통틀어 전설 속의 그 조각상을 찾는 고고학자들에 의해 수차례 발굴되었다.

maiden 처녀   prosperity 번영   excavate 발굴하다   archaeologist 고고학자   legendary 전설의